One day with the (w)horse crew

 
Vi hade en heldag i bergen med Jacopo och Filippo, besökte en ranch och red!! SÅ kul, kände mig som en riktig western-girl fast min häst var segast av alla och knappt ville gå i början. Men det gjorde inget, jag var den enda av oss utan någon riderfarenhet. Linda fick leva ut en liten dröm och galoppera runt fritt i paddocken efter ridturen, såg SÅ roligt ut, där snackar vi äkta western-girl. Efter vi ridit åkte vi vidare till en mysig restaurang för lunch, Linda åt gnocchi med tomatsås, jag åt pasta med vildsvinskött. En väldigt speciell vilt smak men riktigt riktigt god. Till efterrätt blev det pannacotta, jag åt med bär och Linda med nutella. När vi ätit klart åkte vi ännu högre upp i bergen till ett utespa med varma källor. Vi drack öl och kollade på solnedgången, jag kunde knappt sitta i källorna mer än 5 minuter, det var runt 40 grader i dem flesta. Vi hittade en som var 30 grader, den satt vi i resten av kvällen, det blev mörkt och det kom mer och mer folk, så himla mysigt var det. Till slut runt klockan 22 åkte vi till en annan restaurang, som jag inte ens kan beskriva hur god mat det var. Vi fick flera plocktallrikar med bruschetta med olika pålägg, grillade grönsaker, salami, prosciutto osv osv.. Som huvudrätt åt jag en köttbit med pressad citron och ruccola, till det blev det såklart en Peroni i äkta italiensk anda ♥
 
 
 
 
(Även om ni hatar oss nu, tack ändå för denna fantastiska dag J & F) ://
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0