"Dreams makes us know we're alive, and so does pain"

Visst är det egentligen så att vi alla upplever smärta och sorg så ofta som vi verkar känna lycka och extas? Det är faktiskt helt ärligt svårt att veta, för det är inget man hör om. Man får reda på allt roligt som händer människor, oftast genom Facebook och andra sätt, men det är sällan man får veta att folk också kan gå igenom exakt samma hjärtskärande sak som du själv gör, Ibland. Då är det inte så konstigt att man känner sig ensam, utan att kunna trösta sig med tanken att alla känner såhär någon gång. För jag vet inte om folk verkligen gör det? För det är inget dåligt, att känna sig ledsen ibland, inte egentligen. Det är kanske nyttigt, att känna att det faktiskt finns något där inne.

/ Sårad konstärssjäl :P

Kommentarer
Postat av: Louise

Bra skrivet. Vi känner väl alla så ibland, men det är kanske inget man vill visa utåt, för att det av vissa kan uppfattas som misslyckande (det är iaf vad jag kan känna). Känns som om man hela tiden måste gå runt och vara lycklig och glad, men så fungerar ju inte livet. Jag tror också det är nyttigt att vara ledsen, för som du säger är ju det också en känsla som gör att man känner sig levande. Dessutom gör ju det att man uppskattar mycket mer de stunder man känner sig sådär riktigt lycklig. För hur intressant skulle livet egentligen vara om vi hela tiden gick runt och var glada?

2012-05-16 @ 19:00:25
URL: http://thoughtsofagirl.blogg.se/
Postat av: hallå

Jag blir ledsen av rubriken:C

2012-05-16 @ 21:28:36
Postat av: Louise

Sv: Vad glad du gör mig Moa, verkligen! Tack för de fina orden :) Jag tycker det är kul att läsa din blogg, då jag känner igen mig själv lite i dig. Ge aldrig upp dina drömmar! Jag lovar, jag har inga planer att sluta blogga, personer som du gör det verkligen roligt! :)

2012-05-17 @ 21:27:47
URL: http://thoughtsofagirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0