Via dell'amore

 
Det finns en plats i Italien, långt bort ifrån min verklighet vilket just nu är det kalla Sverige. En plats där det är varmt dag som natt, där kärleken spirar på gatorna och man känner saltvattenstänk ifrån medelhavet i luften. Platsen heter Ligurien och har bland det vackraste landskap jag någonsin skådat. I detta vackra Ligurien, finns en berömd promenadstråk som förbinder byarna Riomaggiore och Manarola som heter "Via dell'amore", vilket på svenska betyder "Kärlekens väg". Denna promenadstråk är ungefär en kilometer lång, och är känd över hela världen för sitt vackra och unika landskap. Jag tror djupt inom mig, att det är på den vägen, Kärlekens väg, som min framtida man kommer att fria till mig på. Om jag tar med han dit. Och trycker ner han på knä. Och köper mig en egen ring..? 
 
Hur det än går till, så är det här jag vill säga Ja.
 
 


 
Finns detta ens på riktigt?! 
 

Kommentarer
Postat av: Louise

Åååååååhhhhh, älskade Ligurien! <3

2012-09-17 @ 07:38:02
URL: http://thoughtsofagirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0